کاردستی کودکانه - تزیینات کاغذی

**دخترونه**

کاردستی کودکانه - تزیینات کاغذی

 

جمعه که می شود انگار یک چیزی کم دارم ، گاهی وقت ها میان اعتقاداتم جستجویش میکنم ، گاهی میان گذشته هایی که رفتند ، گاهی میان خیالپردازی هایی که پرده ای می شوند تا جلوی حال و اکنونم را بگیرند و فقط آینده را ببینم . امروز هم جمعه است و من باز هم احساس میکنم یک فضایی از ذهنم خالی است ، همان فضایی که باید از شناخت خودم بیشتر بود .
زهرا دخترم از شانس روزهای تعطیل من پنج شنبه ها و جمعه ها بعد از اذان صبح بیدار است و انگار همان زهرایی نیست که بقیه روزهای هفته برای بردنش به مدرسه هزار ترفند به کار می برم تا بیدار شود .
به اصطلاح جمعه است ، روزی که می خواهی فارغ از مدرسه و دنیای معلمی یک زن خانه دار باشی ولی مگر این کنجکاوی های دخترکمان و تکه تکه کردن کاغذها و چسباندن آن ها به هم میگذارد که خانه داری کنی ؟! کمی با نگاه به کاغذهای در دستش کلنجار می روم ، ولی انگار خون من با این تکه های کاغذ رنگی بدجور گره خورده که هنوز لحظه ای نگذشته می شوی همدست دخترک و حالا من بچینم دخترک بچیند ، من ریخت و پاش کنم ، دخترک ریخت و پاش کند ... این طور است که روز تعطیل ما باز هم با کاغذ و کودک رقم می خورد . انگار اصلا خواستنی نیست که یک روز دور از کودکی باشی ...

زهرا سلیقه اش با من زمین تا آسمان فرق می کند . دوست دارد با کاغذ سفید کار کند و اعتراضش هم به من بلند است که چرا بین این همه رنگ زرد را انتخاب کرده ای . مرحله به مرحله با من پیش می رود و ظرافت در کارش خیلی بیش تر از قبل شده . کارش که تمام می شود فورا آن را با چسب به درب کمدش می چسباند تا به قول خودش بابا که آمد سورپرایزش کند . بعد هم مداد رنگی هایش را بر میدارد و شروع میکند ستاره را خال خالی کردن و شعر من درآوردی ستاره گلی را بلند می خواند :  ستاره گلی ، دست قرمزی ، پاهات بنفش ، لپات سفید ، روی کمد ، بشین پاشو ، بابا میاد ، بریم دریا ، ماهیگیری ، امروز عصری ، تو هم بیا ، تا آسمون ...

مادر فدای دست کوچک و هنرمندت ...

www.bandarstudents.blogfa.com

آموزش گام به گام ستاره گلی :

www.bandarstudents.blogfa.com

دو برگه از کاغذ را به شکل مربع و هم اندازه برش بزنید .

www.bandarstudents.blogfa.com

هر دو مربع را از روی یکی از قطرها تا بزنید ، تا یک مثلث بسازید .

www.bandarstudents.blogfa.com

حالا مثلث بدست آمده را از روی ارتفاع تا بزنید .

www.bandarstudents.blogfa.com

یک بار دیگر هم همین کار را تکرار کنید .

www.bandarstudents.blogfa.com

در این مرحله شما باید خطوط مشخصی را روی کارتان در نظر بگیرید تا با قیچی برش بزنید . من در تصویر بالا خطوط را برای وضوح بیشتر با مداد رسم کرده ام .

www.bandarstudents.blogfa.com

پس از برش کاغذ را باز کنید . اضافه ها را دور بریزید .

www.bandarstudents.blogfa.com

تصویر بالا باز شده ی کاغذ برش خورده است . همانطور که مشاهده می کنید یک گل چهار گلبرگی داریم که هر کدام از گلبرگ ها سه قسمت شده اند .

www.bandarstudents.blogfa.com

در این مرحله شما باید دومین قسمت هر گلبرگ را به وسط گل بچسبانید .

www.bandarstudents.blogfa.com

پس از آماده شدن گل را روی گل دیگر بچسبانید ، طوری که نظم محل قرار گرفتن گلبرگ ها رعایت شود .

www.bandarstudents.blogfa.com

با گل زیری هم همین کار را انجام دهید . قسمت دوم هر گلبرگ را برداید و روی گل اول بچسبانید .
برای تزیین قسمت وسط گل هم از هر چیزی میتوانید استفاده کنید . من از یک تکه فوم و تیله استفاده کردم .

www.bandarstudents.blogfa.com

هم خیلی ساده است ، هم به وسایل آن چنانی نیاز ندارد ، هم ساختنش وقت گیر نیست ، هم زیباست


[ سه شنبه 7 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 4 بعد از ظهر ] [ حدیث ] [ ]

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::